Friday 21 June 2013

Pengamalan Fundamental yang Betul



 Practising the Right Fundamentals

Bisnes Shaklee yang berjaya dibina dengan mengamalkan fundamental yang betul pada jualan dan tajaan. Penegasan yang berat sebelah, samada jualan atau tajaan sahaja, tidak akan menghasilkan pertumbuhan yang sihat. Contohnya, penegasan kepada jualan sahaja akan hanya menghasilkan faedah jangka pendek kerana anda cuma menerima untung runcit. Sebaliknya, penegasan kepada tajaan sahaja akan hanya menghasilkan asas pengguna sifar; yang pada hakikatnya, adalah tidak sihat untuk pertumbuhan sesebuah bisnes.

KUNCI KEPADA ORGANISASI YANG DINAMIK
kunci kepada pembinaan organisasi yang mampu bertahan adalah "Tajaan Bertanggungjawab". Ianya menjamin daya tahan, serta mempastikan organisasi itu sentiasa aktif dan membolehkan Pengedar-pengedar membina bisnes yang mampu bertahan dalam masa terkini dan jangka panjang.

"Tajaan Bertanggungjawab" adalah tentang memberi peralatan yang betul kepada downline anda untuk membolehkan mereka membina bisnes secara efisien, dan ianya boleh datang dalam pelbagai cara ;
  • Borang Ahli hendaklah diisi dengan betul dan dihantar ke Shaklee secepat mungkin. Ini akan membolehkan Pengedar-pengedar baru memulakan bisnes mereka dengan segera. Business Kit Shaklee akan diberikan kepada seorang Pengedar Baru sejurus selepas dia menyertai Shaklee, membolehkan dia memahami isi kandungan business kit tersebut.
  • Pastikan pengedar baru menghadiri sesi latihan. Fahamkan manual bisnes dan panduan produk Shaklee. Lengkapkan Senarai Impian dan Matlamat. Senaraikan nama-nama prospek.
  • Selalu berhubung diantara satu sama lain - dan pastikan anda mudah dihubungi.
  • Kepimpinan melalui teladan. Downline anda akan belajar daripada anda. jadi seorang yang aktif dan lakukan apa yang anda katakan. Cerapkan apa yang boleh dan tidak boleh buat. Pemberiaan sesuatu ganjaran dan pengiktirafan adalah sebahagian daripada motivasi. Hadiahkan mereka dengan masa anda, beri mereka latihan, pengetahuan dan kemahiran. Jika semua Pengedar mematuhinya dan menukarnya kepada aktiviti, ini bermakna pusing ganti kekurangan dan aktiviti meningkat..ke arah organisasi yang aktif, dinamik dan mampu bertahan.

===============================================================
dapatkan dengan CikMAI dengan harga adik-beradik ;)
COD temerloh, maran, shahalam, kuantan, mentakab
================================================================


untuk keterangan lanjut dan order,
please contact cik Mai 0148415424
atau email>> mai.vitabista@gmail.com
ID SHAKLEE : 838619

No comments:

Post a Comment