Tuesday 25 June 2013

APA disebalik Tabir Antioksidan?

Antioksidan terus menjadi tajuk utama dalam kajian -kajian tentang peranannya dalam mengurangkan penyakit-penyakit yang serius seperti sakit jantung dan kanser. Namun begitu masih ramai lagi yang kurang memahami tentang vitamin antioksidan - vita c, Carotomax dan E

KENAPA anda perlu mengambil vItamin E.
  • Isu bulan Ogos American Journal of Clinical Nutrition telah menambahkan lagi kehangatan kepada pendebatan isu ini apabila ia menerbitkan keputusan kajian epidemiologikal bagi 11,178 individu yang berumur lebih daripada 65 tahun. Mereka yang mengambil vitamin E didapati mempunyai kadar kematian 27% lebih rendah, kurang 41% bagi risiko mendapat sakit jantung, dan kurang 22% bagi mendapat kanser.
  • Kajian jangka panjang keatas 40,000 ahli profesional yang sihat yang dikendalikan oleh Harvard mendapati bahawa risiko mendapat sakit jantung akan berkurangan sebanyak 39% bagi mereka yang mengambil sekurang-kurangnya 100 I.U Vitamin E dalam makanan harian dan pemakanan tambahan
  • Kajian antioksidan dijalankan oleh University Cambridge(Cambridge, England) ke atas 2000 orang lelaki dan wanita yang mengambil 400 hingga 800 I.U vitamin E. Mereka mengambil pemakanan tambahan vitamin E kurang 75% mendapat serangan sakit jatung daripada mereka yang di dalam kumpulan lain.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 |||SUKAR UNTUK MENDAPATKAN JUMLAH YANG BANYAK DARIPADA MAKANAN |||

  • Sumber pemakanan vitamin E yang dikenal pasti cenderung mempunyai kandungan lemak yang tinggi. Minyak sayuran, bijiran dan kekacang merupakan sumber yang terbaik. Untuk mendapatkan 100 I.U vitamin E setiap hari, anda perlu mengambil 7 cawan kacang, 2 cawan minyak jagung, atau jika anda memilih sayur-sayuran hijau yang rendah lemak, anda memerlukan 19 cawan sayur bayam. Darabkan dengan 8 untuk mendapat tahap vitamin E yang digunakan dalam kajian oleh Cambridge, dan adalah nyata bahawa hanya dengan mengambil pemakanan tambahan vitamin E sahaja anda mendapat tahap vitamin E yang lebih tinggi.Vitamin C dan Carotomax boleh merendahkan risiko mendapar kanser.
  • Jumlah vita C dan carotomax yang banyak boleh merendahkan risiko untuk mendapat jenis penyakit kanser yang tertentu. Terdapat bukti epidemiologikan yang kukuh yang menyarankan bahawa diet yang tinggi bagi vitamin C dan carotomax berkait rapat dengan kurangnya penyakit kanser. Dalam satu ulasan yang diterbitkan dalam majalah Nutrition and Cancer,1992. Para penyelidik mengkaji lebih daripada 20 kajian tentang kanser mulut, tekak dan usus yang berkaitan dengan pengambilan vitamin C. Mereka mendapati bahawa mereka yang mengambil kurang Vita C adalah 2x ganda mendapat kanser daripada yang lebih banyak mengambil Vita C.
  • Trend yang serupa bagi Carotomax juga ditemui oleh Institusi Kanser Kebangsaan AS dalam analisis keatas lebih daripada 20 kajian yang menjejaki kanser paru-paru dan tisu lain.


===============================================================
dapatkan dengan CikMAI dengan harga kenyit-kenyit ;)
COD temerloh, maran, shahalam, kuantan, mentakab
================================================================


untuk keterangan lanjut dan order,
please contact cik Mai 0148415424
atau email>> mai.vitabista@gmail.com
ID SHAKLEE : 838619

No comments:

Post a Comment