Monday 12 August 2013

Pemakanan Untuk Kesihatan Wanita

ASSALAMUALAIKUM
cantik-cantik sekalian

Sepanjang perjalanan hidup seorang wanita, ia boleh menjadi sesuatu yang menyeronokkan, berinspirasi dan kadang kala penuh cabaran. Dalam kitaran kehidupannya, dia mungkin pula menghadapi kerenah kesihatan seperti sengugut, kanser payu dara, osteoporosis, penyakit jantung, simptom-simptom menopous, masalah-masalah kehamilan, dan berbagai-bagai situasi lain yang mungkin menjejas kesihatan dirinya.

Sekarang ini, kebanyakkan wanita bergiat dalam dunia pekerjaan yang penuh dengan tekanan, atau menjalankan bisnes, dan kemudian berkocah-kacah balik untuk "bisnes rumahtangga" selaku surirumah pula. Mereka tidak mempunyai kesempatan untuk mengolah kesihatan diri, selalu letih dan tegang urat kerana bekerja dan bisnes. Ramai yang ingin mendapatkan tenaga tambahan untuk menagani cabaran-cabaran ini; dan bila tidak mendapatnya, lantas menyalahkan usia diri.


Untunglah sekarang ini wanita boleh mendapatkan pelbagai maklumat mengenai kesihatan dan pemakanan. Ramai dari mereka percaya bahawa dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat, termasuklah diet yang seimbang dan senaman serta mengambil pemakanan dan herba tambahan mereka boleh mendapat kesihatan dan ketahanan optima. kajian-kajian yang terbaharu menunjukkan wujudnya nutrien tertentu yang boleh mendatangkan kesan kesihatan yang dramatik kepada wanita jika ianya digabungkan dengan betul-betul, dan tanpa mengambil kira peringkat usia wanita itu atau cabaran kesihatan yang dihadapinya.

Suplemen Shaklee yang disyorkan dalam senarai dii bawah ini adalah pilihan-pilihan yang dicadangkan untuk wanita bagi memelihara kesihatan diperingkat optima tetapi tidak seharusnya dianggap sebagai nasihat perubatan. Nasihat daripada profesional kesihatan yang berkelayakan hendaklah selalu dirujuk bila-bila ada kesangsian tentang kesihatan diri ;)


  •  Bahan binaan asas bagi badan dan asid aminonya diperlukan untuk memelihara dan memperbaiki sel, tisu dan otot
  • Soya telah didapati berkesan membaiki simptom-simptom menopous, menghindar penyakit-penyakit dari kekurangan estrogen seperti sakit jantung, ahmar dan osteoporosis, dan menghalang kanser payu dara

  • Satu komponen terpenting kepada membran sel
  • ia menahan radang prostaglandin yang menyebabkan ketegangan waktu haid, dan dipercayai mengurangkan rasa sensitif payu dara seperti yang dialami sesetengah wanita sebelum haid.

  • Diiktiraf meluas sebagai nutrien pelindung dari osteoporosis bagi wanita selepas putus haid
  • mengambil suplemen kalsium sebelum usia 30 dapat mengurangkan risiko osteoprosis diwaktu usia melanjut.
  • suplemen kalsium mengurangkan turun naik mood dan lain-lain simptom yang berkaitan dengan sengugut.
  • suplemen magnesium membantu mengurangkan kehilangan kepadatan tulang.
  • Antioksidan kuat yang menghalang radikal bebas dari merosakkan sel-sel
  • wanita yang memakan Vitamin A,C & E mungkin berisiko kurang dari bahaya kanser payudara.
===============================================================
dapatkan dengan CikMAI dengan harga kenyit-kenyit ;)
COD temerloh, maran, shahalam, kuantan, mentakab
===============================================================


untuk keterangan lanjut dan order,
please contact cik Mai 0148415424
atau email>> mai.vitabista@gmail.com
ID SHAKLEE : 838619




No comments:

Post a Comment