Wednesday 20 November 2013

COQHealth > Membantu Jatung Lebih Sihat Bertenaga


          Para saintis menemui bahawa jantung mengandungi 10 kali ganda lebih banyak koenzim Q10 berbanding organ organ lain dalam badan. Ini kerana jantung merupakan motor badan anda, dan ia memerlukan koenzim Q10 untuk mengeluarkan tenaga untuk meneruskan pengepaman darah.Paras koenzim Q10 seiring rendah pada orang yang menghidapi tekanan darah tinggi. Kajian telah membuktikan bahawa mengambil tambahan dapat membetulkan kekurangan ini. COQ10 membantu meningkatkan keupayaan badan anda untuk mengekalkan tekanan darah pada paras yang sihat.Mekanisme bagaimana COQ10 menurunkan tekanan darah tinggi belum difahami sepenuhnya.

       Mungkin CoQ10 membantu jantung mengpam dengan lebih berkuasa, peredaran darah bertambah baik, serta darah dapat mengalir lebih bebas keseluruh bada. Coq10 juga merupakan antioksidan yang berkuasa. Ia membantu sel-sel menjadi lebih sihat dan kurang rentan terhadap cerutan.

         Paras COQ10 lazimnya menrun begitu dramatik dengan peningkatan umur. Kerana ia dijumpai dengan amaun yang sangat kecil dalam makanan, maka satu-satunya cara memperolehinya ialah mengambil tambahan COQ10. ia boelh didapati dalam pelbagai bentuk: kapsul, pil, gel lembut dalam minyak, dan COQ10 larut air (Hydrosoluble) dalam gel lembut. Menurut Dr Stephen Sinatra M.D, pakar kardiologi, dia telah mencuba semuanya dan mendapati COQ10 larut air (Q-Gel) yang terbaik kerana lebih banyak COQ10 dapat memasuki aliran darah. Dos biasa untuk tekanan darah tinggi ialah 60 - hingga 90mg setiap hari.

"article dari buku "TEKANAN DARAH TINGGI" versi bahasa melayu dikarang oleh Dr Bruce Miller, D.D.D, C.N.S terbitan Oak Enterprise.."

Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras COQ10 dalam tubuh, namun jumlah COQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari. Sila lihat carta dibawah untuk melihat jumlah COQ10 di dalam makanan yang biasa kita ambil.


 
===============================================================

dapatkan dengan CikMAI dengan harga kenyit-kenyit ;)
COD temerloh, maran, shahalam, kuantan, mentakab
================================================================






No comments:

Post a Comment